fredag 17 februari 2017

Veckobrev inför vecka 8



Hej!

Barnen hade en fantastisk fest med mycket musik, glädje och lek i tisdag. Jag är imponerad hur bra de är på att samarbeta, fixa och organisera inför fester. Kanske ska jag anställa dem att arrangera mitt 50-års fest nästa år. J

Vi hade en trevlig skridskoutflykt till Östermalms IP i onsdags. Barnen hade som mål att klara av 6km på skridskorna vilket de flesta gjorde det.

Vad jag har hört så är det en grupp föräldrar som har satt igång planering inför en klassresa till hösten. Det tycker jag är jättekul! Jag har anmält klassen att sälja Majblomman i slutet av april vilket jag hoppas ska kunna bidra med några tusen lappar till klasskassan.

Allt flyter annars som det ska med dessa underbara barn...
Jag lägger ut bilder från veckan på klassbloggen när jag har mera tid.


Läxor till nästa torsdag:

Matematik: Arbetsblad
NO: Läs sid 32-37 och svara på frågorna du har fått.
SO: Läxförhör på demokratibegreppen
Engelska: Läslogg


Trevlig helg!

Gülnaz