fredag 23 mars 2018

Veckobrev inför vecka 13 och 14




Viktiga datum:

26/3 Teknikprov

28/3 Prov-idrott

29/3 lov

30/3-8/4 Påsklov

10/4 Nationella prov i matematik Del B och C

12/4 Nationella prov i matematik Del D och E

18/4 Prov i kemi-Vatten

30/4 lov

v 18 Nationella prov i engelska

11/5 lov–Kr Himmelsfärd

6/6 lov Nationaldagen

8/6 Skolavslutning




   Veckobrev inför vecka 13 och 14
Hej!
Nästa vecka är det kort skolvecka, därför är brevet för de två kommande veckorna.

Vill börja med att tacka era underbara barn som överraskade mig i torsdags på musiklektionen med en låt skriven och framförd till mig för min kommande 50 års dag. De verkligen ger mig varma minnen innan de lämnar Johannes.

Vi börjar med nationella proven i matematik tisdagen efter påsklovet. Jag skickar hem matteboken med eleverna för dem som vill räkna. Kapitel 10 i boken är en bra repetition i alla moment vi har jobbat med hittills. Det är inget måste men högt rekommenderat från min sida att försöka göra kapitlet hemma under lovet. Annars är det inga läxor över lovet.

På klassbloggen kan ni hitta länkar till youtubeklipp som förklarar en del moment i matematiken, för dem som har extra tid eller behov.

Påminner också om att vi lärare har studiedag nästa torsdag och eleverna är lediga. De som vill gå på fritidsklubben ska maila anders.xu@stockholm.se

Läxor nästa vecka:
Måndag: Läs till provet om hållfasthet i teknik
Onsdag: English reading-log
                          Läs till provet i idrott.
Torsdag: Lov

Trevlig helg!
Gülnaz