fredag 30 september 2016

Veckobrev inför v 40

Veckobrev inför v 40

Hej!

Igår fick jag bevisat vilka fantastiska elever jag har. I det regniga och ruskiga vädret hade vi vår årliga friidrottsdag på Kristinebergs IP. Vid sådana tillfällen brukar man som lärare förvänta sig mycket klagomål och gnäll. Men våra barn i 5A var helt fantastiska igår och visade verkligen en bra kämpaanda. Alla deltog i alla grenar trots lite krämpor här och där och hjälpte och hejade på varandra och inte en enda gnäll på varken vädret eller annat hörde jag under dagen.
En eloge till var och en i klass 5A. Jag är stolt över er!

Som belöning fick barnen på tillbakavägen leka en stund i Uggle-parken som de älskade.
Jag har lagt ut bilder på bloggen från igår. För de som fortfarande inte hittat till vår blogg så är adressen 05ornajohannes@blogspot.com. Där kommer jag också lägga ut tips på bra sajter som barnen kan gå in på och träna extra till olika ämnen.

Från och med denna vecka så har vi blivit 23 i klassen. Claudia är välkommen till vår klass och vi hoppas att hon ska trivas med oss.

På måndag eftermiddag kommer jag gå på en naturvetenskaplig kurs och då är det vikarie i klassen som följer min planering.

Läxor till torsdag:

Svenska: Arbetsblad med synonymer
Engelska: Reading log
Matematik: Läxblad 6

Trevlig helg!

Gülnaz