fredag 7 oktober 2016

Veckobrev inför v 41

Veckobrev inför v 41

Vi har haft en bra vecka och vi kämpar vidare i de olika ämnena.

I fysik har vi testat vad som leder eller inte leder elektricitet och bygger nu egna strömbrytare och ritar kopplingsscheman.

I svenska är arbetet med faktaskrivning avslutat och vi går över nu till grammatik och ordkunskap.

När det gäller SO är fokus fortfarande på religion.

Här kommer också en hälsning från idrottsläraren:

Under v.41 kommer vi att börja med inomhusidrott. Jag vill därför påminna er om att packa ner passande kläder och skor för inomhusidrott. Om eleverna inte har några inomhusskor kommer jag be dem att vara barfota under lektionerna, på grund av skaderisken vill jag inte att eleverna har strumpor på sig under idrotten. 

Vi kommer nu under tre veckor att arbeta med dans och rörelse till musik under idrottslektionerna. Vill ni spana in hela terminsplaneringen kan ni gå in på http://www.idrottjohannes.blogspot.se 

Sist vill jag säga att jag bifogar anmälan till höstlovet för fritidsklubben.


Läxor till torsdag:

Svenska: Läsförståelseblad
Engelska: Reading log
Matematik: Läxblad 7

Trevlig helg!
Gülnaz